torsdag 8 september 2016

Ett stort steg för en liten människa ...

Idag hände det - IDAG - Färgargårdens andar är här ...

... och det känns ända in i hjärteroten.


Vilken konstig, helt främmande känsla att hålla en nyfödd bok i sin hand. Sticka näsan i den och dra in alla bokstäverna. 


Vill du veta hur det känns? Mmm ... det luktar nytt, klistrigt, trycksvärtigt, nervkittlande och helt underbart. De styva helt orörda bladen känns mjuka mot mina fingertoppar. Herregud, det är helt magiskt! Kan knappt förstå. Mina egna berättelser i en bok, i en riktig bok, tillsammans med andra begåvade skribenter. Som Skrållan i Vi på Saltkråkan sa: "Kan du förstå det?" Overkligt men sant!
Visar IMG_6467.JPGEtt andetag och jag tänker på alla de timmar som trots allt lagts ner för att nå fram till denna underbara dag, inte bara av mig utan av alla som medverkat till bokens födelse. Borde verkligen fylla champagneglaset med hoppande bubblor och skåla för livet! För det fria ordet och för mänsklighetens stora förmåga och möjlighet att få uttrycka sig. Skåla för det underbara som pågår här och nu. Som ger mig lust att leva lite till, lite längre, lite högre, lite mer och framförallt mer kreativt.

Tack alla ni fina som funnits där för mig, ni som gett mig stöd, mod och motivation till att våga vinna livet tillbaka! Ni som gett mina drömma vingar att landa i Färgargårdens anda och Kim M Kimselius garn. Jag har sagt det förut och säger det igen, det finns ingen som du, Kim M Kimselius. Jag är enormt och ödmjukt tacksam. Du spelar i en klass för sig.


Imorgon, imorgon tänker jag fylla mitt finaste kristallglas till brädden och skåla för min nya baby och orden som bor i mina fingrar!



Idel Strålstjärna - Livs levande


1 kommentar:

  1. Tack snälla för de fina orden. Skriv på. Nästa år kommer nästa bok :-)
    Kram Kim

    SvaraRadera